Vadå holk...

När man läsar handböcker om undulater så står det att för att de ska föröka sig så måste det vara en jämn temperatur i rummet och en jämn luftfuktighet samt en holk och så vidare. En av mina honor ute i voljären har helt enkelt tagit sig ner under cementplattorna och lagt äggen där nere. Under tiden hon har ruvat så har det varit minusgrader någon natt också. Eftersom jag är rädd att krossa vad som finns där under så vet jag inte hur många ägg eller hur många som har kläckts. Men en unge hade i alla fall klättrat upp idag. Så uppenbarligen klarar de av det utan holk och en viss temperatur. Fast det är klart förutsättningarna är väl bättre för att alla ägg ska kläckas med rätt temperatur och luftfuktighet ;)

Bild på ungen kommer senare men på följande film ses nog alla arter som jag har i voljären, dvs undulater, zebrafinkar, kakariki och nymfkakaduor (tidigare nymfparakiter).




Och på tal om fågelungar så såg vi de här sötnosarna hemma hos mina föräldrar förra helgen.




Sedan dess har det dessutom kläckts ett helt gäng med myskankor om någon skulle vilja ha sådana. Ser ut så här som vuxna och älskar "mördarsniglar"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback