Kursstart

Igår övergav jag man och barn och satte mig på tåget till Göteborg för att delta i vårens kursstart i min mastersutbildning. Tågresan gick bra till Hässleholm men sedan blev det av okänd anledning byte till buss från Hässleholm till Göteborg. Jag hade ett sjå med att bara hitta ersättningsbussen men hann med. Dock blev jag en timme försenad till Göteborg. Väl där träffade jag för första gången min cyberkollega i verkligheten. Vi har jobbat en del ihop under våren och det var riktigt roligt att träffas IRL. Vi hade båda bokat in oss på hotell Gothia Towers och vi är inte besvikna. Hotellet är jättefint och vi har blivit trevligt bemötta. Ekonomirummet som jag har är fint och det luktar nästan nyrenoverat här inne.

Utsikten är dock inte rolig - man glor rakt in i en betongvägg men det gör faktiskt inget eftersom man ändå inte spenderar så mycket tid här inne. Natten till idag var lugn och tyst. Återstår att se hur det blir inatt då det var knökafullt med festklädda människor i lobbyn när vi kom tillbaka ikväll.

Idag har vi varit på föreläsning/information hela dagen och det är nu mycket tankar som snurrar i skallen och behöver sorteras. Men det har varit givande. Imorgon väntar ytterligare information innan det är dags att sätta sig på tåget och hoppas på att det inte är alltför försenat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback