Åter i ekorrhjulet

Igår bar det av hemåt från Göteborg igen med huvudet fullt av tankar om projektarbete och masteruppsats och litteratur i undervisningen. Det har varit ett par mycket givande och intressanta dagar i den stora staden. Jag har också hunnit inse att Jämjö och Karlskrona är lagom stort för mig. Jag trivs inte med folk och bilar omkring mig hela tiden. I Göteborg har man ju inte bara bilar och gångtrafikanter  att ta hänsyn till, där far ju spårvagnar kors och tvärs också. Jag är glad att jag tog tåget och inte körde bil dit kan jag säga även om tågresan kan vara lite dryg. Dock gick tåget hela vägen hem igår och ankom Karlskrona på exakt utsatt tid.
Naturligtvis var det ju skönt att återse familjen igen men kanske inte fullt så roligt att kastas tillbaka i ekorrhjulet med städ, mat och griniga ungar ;)

Nu tänker jag utsätta er för ytterligare ett videoklipp. Med ny mobil så är det kanske en övergående tjusning men jag tror att den danska sidan av släkten uppskattar det eftersom de inte träffar barnen så ofta och barnen tycker att det är jätteroligt att titta på sig själva.
Ibland kan de ju faktiskt hålla sams och leka tillsammans och de har kommit på en rolig sak att göra tillsammans på Jonathans repstege. Hanna sätter sig i Jonathans knä och så snurrar de som attans. Mamma har hjärtat i halsgropen och fruktar att de ska slå i huvudet, men ännu har det inte hänt...

Kommentarer
Postat av: bella och emil

hjärtat i halsgropen mer än en gång hos oss här under filmklippet! men det är himla kul att se dom små :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback