Mors dag

Regnet står som spön i backen här 'pau' Jämjö ikväll och det blåser ganska mycket. Så har vädret varit hela dagen idag.
Flemming har nu börjat jobba lite igen, fast han jobbade en hel del förra veckan också när han egentligen skulle vara ledig med Aika.

I fredags hade han och barnen lite grillfest här hemma medan jag slet på jobbet. Då fick Hanna och Jonathan duka på sitt bord med plasttallrikar och annat och så satt de där alla tre och åt grillad korv. Efter det pratar Hanna mycket om att grilla korv.


I lrödags hade vi lite ärenden inne i Lyckeby och beslutade oss då för att Hanna skulle få sin födelsdagspresent från oss lite för tidigt. Hon fyller ju två på onsdag den 2/6. Så vi var och köpte en dockvagn till henne. Först blev hon lite arg för hon ville själv sitta i den men sen bäddades dockan ner.


Igår söndag var det mors dag här i Sverige och medan Flemming och Aika styrde kosan mot grytträning där de skulle vara åskådare så körde jag och barnen upp till Örarevet utanför Söderåkra där vi mötte upp mina föräldrar och syskon för att grilla lite. Jag trodde att jag skulle få springa som ett skållat troll med tanke på närheten till vatten men juvelerna var faktiskt riktigt duktiga. Jonathan och kusin Hugo roade sig väl visserligen mest med att kissa ikapp mot diverse träd men de höll sig i alla fall från sjön ;)

Jonathan och Hugo busar med mormor.



Jonna mumsar tårta


Danne och hans knähund Fia


Jag avslutar med ett foto på prinsessan på ärten:


Kommentarer
Postat av: Violas och Malvas mamma

Jag har varit ryslig dålig på att titta till din blogg, tyckte att det inte hade hänt något på länge och nu så tänkte jag kika och nu hade det ju hänt massor.



Vad fin Aika är, så söt så! Och roligt att se bilder från mors dag, från er resa i Helsinborg och allt! Hoppas ni har det gott och att vi snart kan ses!



Kram

2010-06-01 @ 20:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback