Fågelhuset

Igår stod en tur med barnens morfar på schemat. Mina föräldrar har skaffat sig myskankor för att bli av med mördarsniglarna i trädgården och far min behövde lite inspiration för dammbygge och vinterboning. Så vi styrde kosan till Stjärnås Djur och Fjäder som ligger i Fagerhult mitt emellan Kosta och Lessebo. Väl där fick vi en liten guidad rundvandring bland alla djuren. De har inte bara fåglar utan också kaniner, marsvin, grisar, getter, ormar, marsvin, igelkottar och jordekorrar. Jag har säkert glömt något djur också :) 
Men det de är allra störst på är ju fåglarna. Men vilket oljud det blir inne i fågelhuset med så många fåglar som skränar ochh kvittrar ;) Och det finns så många vackra fåglar så att man nästan dreglar lika mycket som i en godisbutik ;) Den mycket personliga servicen + att man verkligen inte känner ett köptvång gör att jag gärna återvänder dit och det blir nog ett besök nästa sommar också. Tyvärr kan man ju inte ha hur många fåglar som helst i voljären och inte heller vilka arter som helst ihop.

Jag hittade en stilig undulathane som fick följa med oss hem den här gången och han verkar ha funnit sig tillrätta i flocken med en gång. Han flög ur sin lilla kartong och upp på en gren där han satte sig att kvittra och ett par av de andra unudlaterna blev genast nyfikan på denna snygga herre. Färgen är nästan limegrön så det blev en färgklick bland mina mestadels vita undulater.

Idag skulle dagen har bjudit ett besök hos kusinerna men det blev av olika anledningar inställt så vad vi ska göra idag vet vi inte ännu. Vi behöver underhållning eftersom båda barnen har sovit väldigt dåligt inatt och föräldrarna därmed är ganska trötta...vilket också barnen borde vara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback