Jo då vi lever ;)

Idag är det 14 dagar sedan jag började mitt nya jobb. Eftersom jag har 5 olika kurser dvs 3 klasser som går på skolan + två kurser på distans så har jag att göra. Dessa kurser ska ju planeras upp från scratch så det tar sin lilla tid samtidigt som det är mycket detaljer runt omkring som inte riktigt fungerar än så länge.
Men nu börjar jag kännna att jag kanske håller på att få lite styr på det i alla fall. Men det är en utmaning att planera lektioner där man har allt ifrån de som inte har läst engelska på 15-20 år till de som inte har bott så länge i Sverige till de som enbart är där för att få ett högre betyg.

I vilket fall som så trivs jag väldigt bra och det ger en annan trygghet i planeringen när man känner att man kommer ha nytta av det även nästa termin och terminen därefter. Att man förhoppningsvis ska få vara kvar på samma ställe ett tag nu.

Så förutom jobb händer inte så mycket för min del. Jonathan har varit hos tandläkaren idag och han var så duktig och satt själv i stolen. Han tyckte att det var lite läskigt när stolen började röra på sig men han gapade jätteduktigt och lät tandläkaren titta på tänderna. En eloge också till tandläkaren som var väldigt lugn och pedagogisk. Tänderna så fina ut, inga tandtroll och borstningen fick godkänt. Däremot har han fortfarande en tendens till underbett men det är inget som de gör något åt nu mer än att hålla koll på det så att det inte blir värre.
Nu får vi snart lite besök.

Kommentarer
Postat av: Bebbabus

Vad härligt att du trivs och har kommit igång på ditt jobb!

2010-01-18 @ 22:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback