Gräsänka igen men tillbaka på banan

Gissa vem som ramlade dit och blev sjuk i söndags eftermiddag. Började känna mig småseg efter lunch och efter mycket övervägande bestämde jag mig för att hoppa över kvällens gympapass och tur var väl det eftersom halsont och feber slog till lite senare.
Så måndag och tisdag har jag jobbat hemifrån för att inte smitta mina kollegor. Eleverna har sportlov denna vecka så därför funkade det att göra så. Idag är jag tillbaka på banan igen och har varit på jobbet. Ont i halsen har jag fortfarande men febern är borta iallafall. Har väl i och för sig inte mycket val heller eftersom maken nu är på väg till Malmö för att sedan flyga till Tyskland imorgon bitti. Han förväntad komma hem sent imorgon kväll.

Barnen sover nu och jag ska ta och äta lite grillad kyckling och titta på en riktig klassiker - Dirty Dancing. Vet inte hur många gånger jag har sett den men den känns lagom som avkoppling ikväll. Passar på att jobba på min engelska också under tiden ;).
Jag såg förresten Marley and Me häromkvällen och jisses vad jag bölade. Jag undrar om jag någonsin har gråtit så mycket till en film. Men det berodde nog på att man verkligen vet hur det känns att fatta beslutet om att ta bort en hund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback