Dags för rappport kanske?

Jaha vad har då hänt sedan sista rapporteringen?
Ja jag jobbar fortfarande lika mycket och ser nu fram emot slutet av månaden då mitt extrajobb med kontrollrättningen av nationella prov är slut. Det är ändå 5 timmar i veckan som jag lägger på det.

Idag börjar jag inte förrän klockan 10 men tisdagar är väldigt intensiva med 2 x 2 timmars lektion på varandra, tätt följt av möte. Så jag slutar klockan 17 och då är det hem och äta lite samt natta barn innan jag ska på gympan (skivstångspass) mellan 19-20. Sen blir det väl kanske lite mer jobb om jag orkar. Jag ligger just nu efter med rättningen av inlämnade uppgifter.

Båda barnen har fått spruta nummer två av svininfluensesprutan och ingen av dem reagerade på den den här gången heller.

I söndags eftermiddag bytte vi Hannas spjälsäng mot en vanlig juniorsäng. Det stackars barnet såg ut som en fågelholk med hakan nere vid knäna när hon kom in på sitt rum och såg att pappa höll på att plocka isär hennes säng. Första kvällen snyftade hon lite i sängen - det kändes väl väldigt ovant - men hon låg kvar och somnade till slut. Igår kväll somnade hon ganska fort och har legat kvar så snällt hela natten. Återstår att se när flickebarnet kopplar att hon faktiskt kan gå ur sängen när hon vill.

Vintern kan vi i alla fall inte klaga på i år. Nu har snön legat i över en månad och fylls på med jämna mellarum. Igår töade det dock ganska ordentligt samtidigt som det snöade så det blev rejält blött och slaskigt. När jag körde från jobbet låg en av stadsbussarna i diket och just då var man ju tacksam för att man inte åkte buss. Sen är jag fullt medveten om att det är fullt möjligt att jag kör av vägen någon gång i livet också. Nu var det väl inte vädret som orsakade bussolyckan utan något tekniskt fel.

I övrigt så hinns det inte med så mycket mer än jobb och hushållssysslor i det Kroghska hushållet just nu. Nu ska jag försöka hinnat med lite kontrollrättningen innan jag ska lämna barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback