Mobbing

Det pågår mobbing i min voljär. Förra sommaren tog jag hand om 4 stycken zebrafinkar som har fått flytta ut i voljären den här sommaren. Det är tre hanar och en hon aoch de är kullsyskon. De håller just nu på att försöka bygga sig ett bo på en regel i voljären. Det är ur regnsynpunkt inget bra ställe men jag låter dem hållas eftersom det är sysselsättning för dem i alla fall. Men de andra större fåglarna är med jämna mellanrum och förstör bobyggandet. Det avskräcker dock inte finkarna utan de fortsätter släpa upp grässtrån och annat som de hiitar i voljären.

Jonathan och Flemming befinner sig idag uppe på jaktmarken där det skulle fiskas kräftor,, grillas och snacka lite skit. De har fortfarande inte kommit hem utan hade väldigt trevligt. Flemming funderade till och med på om de skulle vaka lite på vildsvin.
Hanna och jag har således varit själva större delen av dagen men hon är i regel på bättre humör och sysselsätter sig bättre när hon inte har storebror att slåss med. Jag ska nog landa i soffan med en kopp thé nu och en film tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback