Praktik i hemtjänsten

Just nu känner jag att jag har lite "bloggtorka" därav de något sporadiska inläggen här...

Men men här kommer en uppdatering i alla fall. I lördags hade vi kalas för Jonathan men han började det hela med att bli ledsen och springa sin väg.Han ville inte ha några presenter sa han. Fast efter en stund och med assistans av mamma så öppnade han sina presenter i alla fall. Populärast den kvällen var nog de nya delarna till tågbanan. Vi har nu flyttat ut studsmattan från hans rum och ut på altanen och sedan har Flemming fixat ett bord som han kan ha sin tågbana på så den leker han en hel del med.
I matväg bjöds det på grillat och till efterrätt hemgjord glass med tillbehör. Helt klart populärast var lakritsglassen ;)

Idag har jag börjat min fyra veckor långa praktik inom hemtjänsten här i Jämjö. Det ska bli jätteintressant att se hur de jobbar, fast ikväll är jag mest trött. Det blir ju så väldigt mycket nya intryck när man börjar på ett nytt ställe. Men det är skönt att det mest handlar om bredvidgång än eftersom man inte behöver känna press på sig att lära sig så mycket som möjligt så fort som möjligt. Idag har det dock mest känt som ett himla farande i bilen och så i och ur bilen, in och ut ur bostäder.

När vi kom hem ikväll så sa Jonathan att han behövde kräkas och han var ganska ledsen. Och mycket riktigt så kräktes han och var så himla trött att han somnade redan kl 17. Så nu blir det inget dagis för honom de närmsta 48 timmarna. Vi hoppas bara att det inte är någon kräksjuka utan mer trötthet och kanske för mycket mat. Flemming och jag ska dela på den påtvingade ledigheten imorgon och på torsdag är det begravning för min del så då får han ta det. I gengäld ska jag försöka byta jobbhelg så att han får åka och jaga i helgen. Hundjakten börjar ju så det spritter väl i hela kroppen på karl över att få komma ut och jaga ordentligt igen. Fördelen för min del är ju att det är just bredvidgång och obetald sådan så jag kan bestämma litegrann själv över mina tider.

Men nu ska jag se om hjärnan kan koncentrera sig lite till ikväll på studierna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback