Imponerad specialpedagog

Igår när jag hämtade barnen så berättade deras dagmamma att specialpedagogen som hade varit på Tallkotten under dagen var väldigt imponerad av hur Hanna tog sig fram både ute och inne och hur stadig hon är. Det bekräftar det som Flemming och jag upplever att hon motoriskt är väldigt utvecklad och kan saker mycket tidigare än vad Jonathan kan. Sen har hon ju ett fasligt humör och väldigt vilja också som driver henne framåt. Humöret vet jag inte riktigt vad det kommer ifrån dock...

Idag åkte vi upp till Jennie och barnen när jag hade studerat färdigt för dagen. Och återigen ett stort tack till syster som hade ansträngt sig och fixat fika som även jag min lågkolhydratare kunde äta! Barnen hade kul ute i blåsvädret och Jonathan fixade att ta på sig skorna flera gånger idag vilket han inte har lyckats med tidigare.

Annars händer det ju inte så mycket förutom mina studier. Jo mindre skoj är ju förstås att Flemmings dator kraschade igår. Som tur är har han några månader kvar på garantin så det ordnar sig. Just nu roar han sig med att byta toalettstolen på toaletten nere i källaren. Den är nog original sedan huset byggdes 1969 och den har läckt vatten ett bra tag nu. Även den här uppe läcker så det blir väl till att byta den också framöver.


Hanna igår kväll när hon hade satt sig i fåtöljen och tittade i en bok, iklädd brorsans gamla avlagda pyjamaströja och ett halsband.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback