Hemma från dagis

I tisdags när jag hämtade hem barnen från damamman så var Jonathan väldigt trött. Så pass att han höll på att somna vid mellanmålet kl 15 och sedan vid middagen. Kl 18.15 hade han däckat för natten.
Igår när jag hämtade dem så sa dagmamman att han inte var sig lik. Han hade bara gått och lagt sig på bänkarna och den stora gungan när de var på lekplatsen. Jag kände på honom men han kändes inte varm.

När vi kom hem gick han och satte sig i soffan och tittade på Postis-Per och efter en stund kändes han ganska varm och mycket riktigt hade han feber- 39.3 för att vara exakt. När jag sen skulle lägga Hanna så kändes hon också varm - 38.0 hade hon. Så idag är de hemma från dagis. Fast båda är feberfria hitintills. Hanna sover middag och Jonathan tittar lite på Lilla Röda traktorn och kommenterar filmen högljutt.

Flemming skulle försöka komma hem lite tidigare från jobbet så att jag hinner plugga lite. Jag hann en del igår kväll när jag satt här ensam eftersom Flemming var ute och åt med kunder.
Förhoppningsvis kan de gå till dagis imorgon så att jag kan ladda hem och börja jobba med det praktiska provet i datakursen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback