Så har ännu en vecka passerat

Näst sista veckan av praktiken i hemtjänsten har nu passerat. Häromdagen blev jag på morgonen skickad själv till en av tanterna. Hon bor i ett av hyreshusen i Jämjö och jag hade inte riktigt koll på vilket utav husen så jag var inne i några olika portar innan jag hittade rätt namn och bad en bön att nyckeln skulle passa i låset när jag hade ringt på dörren. Det gjorde den och allt gick bra.

I söndags blev jag inringd till en avdelning som jag inte har varit på tidigare och det är ju alltid lite jobbigt eftersom man inte har en aning om deras rutiner. Dessutom har den avdelningens personal inget gott rykte. Men det gick bra och personalen som jobbade den dagen var väldigt trevlig. Jag har insett att det finns en fördel med att vara timvikarie och det är att man inte är hela tiden på samma ställe. Att jobba dag ut och dag in på samma avdelning på ett boende är psykiskt påfrestande ibland. Det är väl det som också är det sköna med hemtjänsten, att man kommer ifrån vårdtagarna när man sätter sig i bilen plus att de är så mycket piggare där än på ett boende.
Men i vilket fall som så känns mitt val att utbilda mig till undersköterska väldigt rätt och jag trivs så bra med jobbet.


Syskonen Krogh idag.

Idag har jag varit i Ronneby och träffat Anna. Det var länge sedan nu så vi hade en del att prata om och för en gångs skull träffades vi utan barn. Det var väldigt skönt att få sitta ner och dricka en kopp kaffe och prata utan någon som störde hela tiden. Efter det blev det lite veckohandling och inköp av fleecefodrade regnkläder till barnen samt en vinteroverall till Jonathan. Nu behöver han bara stövlar och så ska han väl vara rustad för vintern.

Imorgon är det jakt som gäller för Flemming och jag ska en sväng till mitt sommarjobb. De var intresserade av att beställa fler änglar så jag ska ta med min smyckeslåda dit. Nästa vecka ska jag dit och jobba en kväll och det ser jag verkligen fram emot.

En slocknad i hjälte i kväll framför barnprogrammen på TV.

Kommentarer
Postat av: Nicole

Oj vad barnen växer, minns så väl när de båda var nyfödda! Hoppas att allt är bra med er. Du håller väl ett öga på min mor och far? ;) Förresten, var det denna julen ni skulle fira i Danmark? Jag fick bara en uppenbarelse om att vi hade pratat om det och att jag i såna fall kunde ha Mimmi hemma. Eller är jag helt ute och cyklar? :)

2009-10-17 @ 23:40:04
Postat av: Krogh

Nicole:

Jo det stämmer att vi ska fira julen i Danmark iår. Men hur vi ska göra med mina hundar är inte till 100 bestämt än. Även om du skulle hjälpa oss med Mimmi så måste vi ju göra av Linus någonstans...

Däremot kanske du har möjlighet att ge fåglarna lite mat under tiden vi är i väg??

Postat av: Nicole

Fåglarna fixar jag utan problem! :)

2009-10-21 @ 00:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback