Jobb jobb jobb

Det har blivit mycket jobb denna vecka. Jag har varit på praktikplatsen måndag-onsdag samt lördag-söndag och på Hammarbygården och Annagården torsdag-fredag så det är i princip 7 dagars jobb denna vecka och imorgon är det på det igen med jobb på Annagården. Men vad gör man inte för att få in lite kosing ;)

Min praktik i hemtjänsten är nu slut och  jag har fått så fina vitsord från personalen och en av damerna vi hjälper sa idag att jag nog kommer att bli bra på det här för jag har det rätta lugnet och det värmer ju att höra det från en av de gamla också. Jag hade med mig en blomma till personalen idag och så smaskade vi på en riktigt god kladdkaka. Jag fick en blomma tillbaka av dem också :). Nu är det bara till att hoppas att jag får lite timmar där också så att man inte hinner glömma allt man lärt sig.
Nästa vecka har vi det första provet på utbildningen vilket ska bli lite intressant ;) och sedan börjar den medicinska grundkursen.

Flemming är väl lite ledsen över att det inte blev någon jakt för hans del denna vecka eftersom han har fått vara hemma med barnen. Men nästa helg hoppas han på att få komma ut i skogen igen.
Ungarna har visst varit som solsken hela dagen och lekt fint tillsammans. Tvärtemot vad det var i fredags då det mest var gnäll och kläng. Hanna verkar ha gått igenom en period av separationsångest då hon har börjat gråta så fort man har försvuniit ur synhåll. Nu hoppas vi att den perioden är avklarad!

Annars har det väl inte hänt så mycket den här veckan...jag hoppas att nästa blir lite lugnare så att jag hinner uppdatera bloggen lite oftare och kanske få dit några nya foton :) Nu hägrar tvättsortering och sedan soffan och göra minsta möjliga så att man orkar jobba igen imorgon ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback