Dags för en uppdatering igen...

Japp då var det dags för en uppdatering igen. Det sker tyvärr för sällan just nu...

I torsdags var jag på Lillies begravning medan Flemming var hemma med barnen. Jonathan kräktes i tisdags när jag hämtade honom från dagis så för att vara på den säkra sidan så fick de vara hemma både onsdag och torsdag.
Begravningar är väl i allmänhet väldigt känsloladdade "tillställningar" och så även den här. Vi var väl ett 20-tal som kom dit. Vi är inte någon stor släkt precis.
Begravningen var fin och prästen hade spenderat en hel eftermiddag med Lillie och talat med henne om hennes liv och hennes tro och det han berätta för oss om henne stämde så bra att man inte kunde annat än småle genom tårarna. Eftersom Lillie var en sådan människa som alltid ville bjuda på kaffe och kakor så samlades vi över en kopp kaffe med dopp efter begravningen.

Fredagen spenderades sedan i hemtjänsten igen och även om det var en lång dag med delad tur så vad det väldigt trevligt. Jag trivs väldigt bra med den övriga personalen och med vårdtagarna. Min känsla för tystnadsplikten sattes också på prov hos en av vårdtagarna men handledaren tyckte att jag klarade det bra.

I lördags var Flemming uppe i Småland och jagade och det var premiär för Ixas del denna höst. Dock såg de inte skymten av några djur däruppe.

Igår var barnen och jag lediga från praktik och dagis så då tänkte jag underhålla dem med att åka till öppna förskolan. Men efter 1½ timme gav jag upp och åkte hem igen. Hanna var bara ledsen och skulle bäras och Jonathan var som ett plåster på mig och gnällde och skulle ha uppmärksamhet hela tiden så till slut orkade jag inte mer. Väl hemma skulle jag lägga Hanna så att hon fick sova lite men ungen blåvägrade vilket i princip aldrig brukar hända. Som tur var blev de på något bättre humör under eftermiddagen.

Idag var de på bättre humör igen trots att de har varit hos dagmamman hela dagen. För min del var det återigen en dag med nya saker att lära sig men det är fortsatt trevligt så jag ser fram emot imorgon.

Kommentarer
Postat av: Chri

Halloj!

Ursäkta jag ska lämna tillbaka din bok jag lånat... ;-) Lite fullt upp nu. Jag det ser du nog i min blogg. ;-) Får se om jag kan hinna titta in till dig i helgen så kunde jag se färgerna på stenarna till örhängena också.



Ha det bra!

Chri

2009-10-07 @ 21:48:35
Postat av: Krogh

Chri:

Du är välkommen in! Jag tror att jag får hem svart/guld idag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback