Fars dag

Idag är det fars dag här i Sverige så vi skickar en tanke och en hälsning till Kristian och Svend i Danmark!

Själva har vi spenderat dagen ute på Blomslätt där vi har krattat löv. Trädgården är på några tusen kvadratmeter och trots att mamma och pappa och två till var därute och krattade förra helgen så fanns det fortfarande gott om löv kvar. Men eftersom vi var 11 stycken vuxna som hjälptes åt mer eller mindre så gick det ändå ganska fort.

Mitt i krattningen tog vi lite paus och åt grillad korv och efter krattningen var avslutad så tog vi en liten promenad innan vi avnjöt lite kaffe och kladdkaka. Barnen har också hunnit med att åka en liten bit på släpet efter min farbrors traktor vilket de ju tyckte var lite spännande även om Jonathan inte ville/våga först. Vindarna var ganska kalla idag så det var skönt att sätta sig i bilen och åka hem. Ännu skönare var det faktiskt att gå bort på gympapasset ikväll och bli riktigt varm. Tyvärr glömde jag kameran hemma så inlägget får bli utan bilder.

I onsdags skrev jag en tenta i vård- och omsorgsarbete och det gick helt klart över förväntan. Jag lyckades pricka in alla rätt och totalt fick jag MVG - alltså högsta betyg på den kursen så jag är mer än nöjd :)

På jobbfronten har det varit väldigt lugnt denna veckan. Det är ju synd att det ska vara så ojämt i tillgången på jobb för förra fredagen när jag inte kunde jobba så jagade de mig nästan med blåslampa. Men men sånt är livet för en timvikarie.

Igår träffade vi vår trevliga föräldragrupp igen. Barnen var lite svårtflörtade i början men sen tinade de upp och ljudnivå steg rejält. Men roligt hade de :) Och vi vuxna fick prata  av oss, jämföra ungarna och deras utveckling och inse att de jobbiga gnälliga perioderna de går igenom nog tillhör den normala utvecklingen ;)

Flemming var iväg och jagade igår och de hittade fyra rådjur som allihop slank iväg med livet i behåll, vilket de för det mesta gör ;) Men han fick komma iväg hemifrån och träffa grabbarna lite i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback