Vår duktiga kille

Under hela eftermiddagen igår och i förrgår har Jonathan gått omkring här hemma utan blöja och det har inte hänt en enda olycka. Han har varit jätteduktig på att gå på toaletten och han sköter det nästan helt själv. Kanske är han nu faktiskt snart mogen att sluta med blöja? Det ska ju onekligen bli skönt att slippa köpa blöjor till två barn för att inte tala om att vi faktiskt kan få plats med lite annat än begagnade blöjor i soptunnan.

I onsdags hade vi fyra stycken magsjuka hundar här som både kräktes och hade diarré. Det är så mysigt tycker jag när man kommer hem och det första man får göra är att torka upp från golvet - nä nu var jag ironisk, jag blir nästan lipfärdig.
Idag verkar de dock vara bättre i magarna igen.

Igår hade vi besök av Emmerly med Ellie och Isak. De var sugna på att prova den hemgjorda glassen och de verkade också tycka att det var gott. Jag testade vaniljglass igår och den smakade verkligen vanilj, men så använde jag riktig vanilj också och inte florsocker smaksatt med vanilj som ju vaniljsocker är. Jag har hittat äkta ett ekologiskt vaniljpulver på Maxi som är suveränt. Det är nermalda vaniljstänger och ingenting annat och den är väl värd pengarna tycker jag.

Igår kväll när barnen hade lagt sig så var jag och maken ute och pysslade. Snart är det dags för räcket att ta form på trädäcket. Jag har klippt lite mer i buskarna här och nu håller jag på att gräva upp betongplattor som ligger på gaveln på garaget för att lägga in dem i voljären istället och fixa till den så att det inte bara är fåglarna som är fina att titta på. På söndag ska jag hämta hem två nya fåglar - det ska bli spännande.

Maj är nog förresten den vackraste månaden på året. Jag blir så glad av alla blommor och träden som håller på att slå ut nu.

Jag njuter ju också innan det blir så där äckligt varmt ute. Om jag fick bestämma så hade temperaturen hållt sig kring en 20 grader på sommaren. Nä nu ska jag göra lite nytta innan Hanna och jag ska gå bort till öppna förskolan och Jonathan på Tallkotten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback