Pip pip

I eftermiddags satt Jonathan och tittade lite på Lilla röda traktorn och jag satt här vid datorn. Plötsligt så smyger han förbi mig och ut på toaletten där han lyckas krångla av sig både byxor och blöja och sen lägger han dit sin sittring på toalettstolen och klättrar upp och sätter sig. Till min stora förvåning så bajsar han efter en liten stund och med tanke på vilken hastighet det hade så är jag glad att jag slapp byta den blöjan. Han var så stolt när han var färdig. Dock varade det inte så länge för ett par timmar senare fick jag byta en blöja med fyllning i alla fall. Men det är ju på rätt väg.

Jag var ute i fågelhuset tidigare idag och tänkte att jag skulle plocka äggen för fåglarna eftersom det inte verkade kläckas något mer nu. Men döm av min förvåning när jag hörde hur det pep i ett av de två ägg som låg där. Så de fick ligga kvar så får vi se om det kläcks en liten unge inatt. Tyvärr lär den väl inte klara sig eftersom de ligger på golvet och därnere är det inte lika varm som längre upp i huset pga ingångshålet. Men jag vet nu i alla fall att det är en hane och en hona som jag har och de verkar rätt så häckningsvilliga så om ett par veckor kommer jag att sätta upp en holk så att det får lite bättre förutsättningar att kläcka fram en kull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback