Nya skor, grävskopa och fika

Flemming och jag har nyss kommit in från trädgården. Jag har grävt ner lite blommor i rabatten och satt in ett nytt träd i voljären. Jag har också suttit därinne en stund och bara tittat på de nya fåglarna. De är redan mycket mindre rädda än vad de andra fåglarna är och vågar gå omkring kring mina fötter och inte flyger de upp så fort jag rör mig. Ett väldigt trevligt och lågmält läte har de också. De har dessutom redan lärt sig använda inflygningshålet vilket tog mycket längre tid för nymfkakaduorna. Ska bli kul att se om de är så pass orädda att de kommer att våga komma och landa på mig framöver.

Jag och barnen har idag varit och fikat hos Anna och Viola. Innan vi körde dit var vi inne på ÖB och köpte en grävskopa som barnen kan ha i sandlådan och så fick Jonathan sig ett par tofflor med bilar på. Jag försökte köpa ett par andra tofflor till honom som jag tyckte såg ut att sitta bättre men nej, han ville ha just dessa. Och de ser faktiskt ut att sitta bra på honom.
Nätmammafikan var lika trevlig som vanligt. Det är inte många tysta sekundrar när vi träffas. Vädret har varit kanon idag och ganska varmt också så vi satt ute och njöt. Några bilder blev det tagna också och ni (nätmammor) får väl hojta till om ni vill ha någon bild.

Nicco står och funderar...


Leon med mamma Helené


Ellenova med mamma Sofie

Kommentarer
Postat av: Helene

Du är så duktig med kameran! Kan man få kopiera till sin blogg? :D

2009-05-20 @ 08:20:30
Postat av: Lisa och Ella

Om de vill ha någon bild!!???? Alla tre bilderna är ju helt suveräna, så fina! Roliga Jonathan så bestämd redan nu med kläde! tycker mig se ett mönster för önskningarna som går mot bil, grävskopa, traktorer!!!;) Ha det bra! kram

Postat av: Krogh

Helené:

Tack!

Klart du får när du smickrar mig så ;D Du kan få den på mailet också om du vill så blir det bättre upplösning.



Lisa:

Tack!

Ja han är ju inte så farligt bestämd med kläder utan det var när han fick möjlighet att välja. Men visst är ungen galen i allt med hjul. Han lär väl bli överlycklig på lördag när vi ska titta på brandbilar och polisbil här 'pau' Jämjö;)

2009-05-20 @ 10:32:53
URL: http://krogh.blogg.se/
Postat av: Ella

Hojt hojt!! Vill gärna ha det med NIcco:) Alla bilderna va så fina. Du e tok duktig!

2009-05-20 @ 19:22:28
URL: http://www.metrobloggen.se/engdahl
Postat av: Krogh

Ella:

Haha när jag gjorde praktik på Törnströmska för några år sedan så sa jag till eleverna att ni får hojta om ni har några frågor. Givetvis kom det ju hojt hojt med en gång. Jag mailar bilden på Nicco omgående :)

2009-05-20 @ 20:20:34
URL: http://krogh.blogg.se/
Postat av: Emmerly

Kanonfina bilder! Linda, du är suveränt duktig! Jag har förrsten berättat för M om din fantastiska glass och hur mkt jag vill ha en glassmaskin:-)

2009-05-20 @ 22:47:55
Postat av: Fia

My god vilka bilder du tar!! Helt sjukt bra verkligen :)! Klart jag vill ha :).



Jag är nyfiken på den där glassen med nu när Emmerly skrev om den haha.



Kram och trevlig helg!

2009-05-21 @ 21:47:24
URL: http://fiansess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback