Liten uppdatering

Det finns så mycket man vill hinna med när barnen har lagt sig på kvällen att det inte alltid finns tid till att sätta sig vid datorn och uppdatera bloggen. Men här kommer en liten uppdatering i alla fall.
I onsdags var vi och fikade med nätmammorna igen och det var precis lika trevligt som vanligt. Jag kommer att sakna detta när jag börjar jobba, det att man faktiskt bara kan ta ungarna med sig och sticka iväg ett par timmar när man vill. Nu är det sista skälvande månaden av föräldraledighet som råder här för om lite drygt en månad börjar jag på mitt sommarvikariat. Sen får vi se vad som händer till hösten.

Idag har vi varit på öppna förskolan igen. Men Hanna somnade i vagnen på vägen dit och vaknade först när vi gick hem igen. Flemming har snickrat på trädäcket och han är fortfarande ute, men snart blir det nog för mörkt för att hålla på därute. Jag har klippt färdigt i syrénbuskarna så nu hoppas jag bara att syrénerna klarar min klippning...jag har faktiskt hittat en bit av trädgården som vi inte har sett på några år nu ;) Men än återstår det lite röjande av bråte som låg under buskarna innan jag är färdig. Sen får vi se vad som blir nästa projekt ute för min del. Jag gillar kaprifol och skulle vilja ha det någonstans i trädgården men inte i syrébuskarna. Så det är kanske nästa projekt...

Imorgon ska vi köra upp till Gullabo och gå på marknad tillsammans med kusinerna och mina föräldrar.
Här kommer en bild på mina fina tulpaner i rabatten på framsidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback