Igelkott och brandbilar

Igår hade vi trevligt besök av Anna och Maja som var här och mumsade glass. Rena medicinen för stackars Anna som inte hade sovit så bra på natten ;)

Hanna var stundtals inte särskilt road av besöket men det berodde nog mest på att hon var trött eftersom hon vaknade tidigt. Annars märker man ju alltmer hur roligt hon verkar tycka att det är när hon träffar andra barn. Jag har ju förresten glömt skriva att flickebarnet nu har fyra små tänder i munnen och två till är på gång i överkäken.


Imorse när vi släppte ut hundarna så blev Ixa precis galen och stod och skällde nere vid komposten. När jag kom dit såg jag att hon hade hittat en igelkott som låg ihoprullad som en boll och fräste argt. Jonathan tyckte ju förstås att det var lite spännande och ville inte att den skulle försvinna därifrån, men det gjorde den ju naturligtvis efter en stund.


Idag var det Jämjödagen här i byn med lite försäljning och andra aktiviteter. Bland annat så visade brandkåren och polisen upp sina bilar. Jonathan verkade tycka att det var både spännande och lite otäckt med brandbilarna.


Han fick prova brandslangen också men vågade inte riktigt. Det var roligare med allt skummet som låg på asfalten.




Räcket till altanen är nu färdigt och jag är så nöjd med makens insats. Det blev jättefint och det blir verkligen ett härligt trädäck. Nu fattas bara trappan och kanten under själva trädäcket. Men nu är det dags för en bit mat i lugn och ro utan några små juveler som tjoar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback