Idag för ett år sedan...

Idag för ett år sedan var jag hos Ella på förmiddagen och fikade tillsammans med nätmammorna. Jag tror att det var andra gången jag träffade dem och vi satt ute på altanen och pratade och fikade. De flesta av mammorna hade fått sina små bebisar. Jag hade sedan någon vecka tillbaka haft förhöjt blodtryck och lite äggvita i urinen. Under hela den dagen kände jag mig lite tung i huvudet och det kändes som om ögonen inte riktigt hängde med. När Flemming hade kommit hem från jobbet så ringde jag in till förlossningen och de bad mig komma in på en kontroll vilket vi gjorde när middagen var uppäten och barnvakt ordnad till Jonathan.
Som jag hade misstänkt så var blodtrycket ännu högre och det var nu mer äggvita i urinen och jag blev inlagd för lindrig havandeskapsförgiftning.


Imorse rullade den Kroghska cirkusen iväg in till Lyckeby strax efter kl 8. Flemming skulle in och hämta sin almanacka på jobbet så att vi kan planera upp sommarens hämtningar och lämningar på dagis och lämna ett schema till personalen på måndag. På vårt schema stod också inhandling av mat och så fick Jonathan sig två par nya byxor. Jag lyxade till det med ett par skor till så nu äger jag faktiskt hela tre par hör och häpna ;D

Sen har Flemming fortsatt med räcket och jag har försökt underhålla barnen.
När middagen var avklarad och barnen i säng tog jag en hirskolv med mig och gick ut och satte mig i voljären en stund. Det är rätt roligt att sitta där och studera fåglarna som är långt ifrån tama. De nya fåglarna kom fram ganska snabbt och var till och med uppe på mina ben medan de andra smög en bit bort och sakta men säkert jobbade upp tillräckligt med mod för att våga komma fram och äta lite. Jag är helt såld på de nya fåglarna - så nyfikna och lugna och med trevligt läte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback