Idag för ett år sedan, del 2

Idag för ett år sedan låg jag fortfarande inlagd på antenatalenheten och tog det lugnt. Nu hade man väl så smått börjat anpassa sig till att spendera dagarna i sängen och inte få röra sig som man ville. Den 22:e gjorde man en viktskattning och bebisen beräknades redan då väga 3,4 kg och det här var alltså i graviditetsvecka 35+. Läkarna hade nu diskuterat att sätta igång mig och efter diskussion med mig så bestämdes det att när de väl satte igång förlossningen så skulle förlossningsarbete gå framåt med normal fart eller skulle det bli kejsarsnitt om det gick för långsamt och det tyckte jag kändes bra med tanke på att Jonathans förlossning tog 57 timmar från det att vattnet gick och sammandragningarna drog igång.


Idag har vi haft besök av syrran och Hugo och pojkarna lekte och hade roligt tillsammans. Hanna har tagit flera steg i omgångar och verkar tycka att det är jätteroligt. I eftermiddag har hon gått och gått och gått med lära.gå-vagnen ute på trädäcket och hon har försökt sätta sig på Jonathans bobby-car. Sätter man henne på den så ser hon jättemallig ut.
Jag ska strax bänka mig i TV-soffan och titta lite på tv: vilket inte händer särskilt ofta. Flemming är iväg och lyfter lite skrot och barnen sover så här är lugnt och skönt just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback