I Wämöparken med föräldragruppen

Jag hade lite dåligt samvete vid strax efter klockan 9 imorse när jag drog igång gräsklipparen här eftersom jag själv tyckte att det var på gränsen till för tidigt att hålla på med sådana aktiviteter en lördagmorgon. Men vi tiihör ju å andra sidan inte de som klipper gräsmattan minst två gånger i veckan och vi brukar inte klippa vid den tiden på dygnet så det fick vara så den här gången. SOm småbarnsförälder får man ju passa på när man har möjlighet och det hade jag imorse eftersom FLemming tog barnen och hundarna med sig och gick en sväng. Jag hann även bära in lite fler betongplattor i voljären och fixa till det. Jag är inte stenläggare så så värst rakt blev det väl inte men vad gör det däriine. Jag ska bära in lilte mer sten och lägga runt kanterna också har jag tänkt mig. Men en del av botten kommer att få vara jordtäckt för det är sysselsättning för fåglarna när de bär runt på visset gräs och annat och krafsar runt som en flock hönor.

I eftermiddag har i varit i Wämöparken med föräldragruppen från Jonathan. Vi har tittat på gässen, hönsen, getterna och grisarna som finns där och sedan grillade vi lite. Lika trevligt som vanligt fast det blev lite kallt på slutet.


Jag måste bara berätta vad unge herr Krogh hade för sig häromdagen. Vi fick ett reklanblad för leksaker med posten och det fick han syn på och om med följande kommentar - det är en tjej på det. Sen ryckte han reklambladet ur min hand och gick och satte sig i soffan och bläddrade i det. Sen rätt var det var så kom han småspringandes förbi mig med reklambaldet i högsta hugg och sa,- jag måste kissa och så gick han och stängde in sig på toaletten. Detta var samma dag som Ellie, som är lika gammal som honom, var på besök. När Jonathan vid ett tillfälle hade varit på toaletten så ville han inte ta på sig kalsongerna igen varpå jag säger - men Ellie vill inte se din snopp och Jonathan genast svarar - men jag vill visa. Då kunde jag knappt hålla mig för skratt. Har han redan upptäckt det andra könet månntro ;)

Nu blir det en kopp té och lite tv för min del


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback