Förbannad

Jag blir så trött och lite förbannad också. När jag kom ut i morse så upptäckte jag att någon har knipsat av 6st av mina fina tulpaner. Jag såg resterna av dem längs med gatan.
Det är så tråkigt när man själv försöker att sköta sig. Jag skulle aldrig komma på tanken att knipsa av blommor i någons trädgård eller ens i närheten av någons trädgård. Jag låter inte heller hundarna pinka på staket, häckar, gatlycktor och husväggar mm. Men det verkar det vara många hundägare som gör, som tror att det är hundens fulla rätt att pinka på precis allt. Vi har hittat hundskit på vår tomt som inte kommer från våra hundar och då blir man irriterad. Det är en lite gräsplätt som ligger precis i änden av vår garageinfart och som inte täcks av staketet men det är lik förbannat vår tomt och då uppskattar jag inte att man låter sin hund skita där utan att plocka upp.
För att inte tala om alla sketans katter som springer här. Jag vill inte ha katt och då vill jag inte heller ha grannskapets katter till att skita i ungarnas sandlåda eller skrämma livet ur fåglarna. Det är väl egentligen inte ens riktigt tillåtet för katter att ströva omkring precis som de vill. De ska väl hålla under uppsyn precis som hundar.
Så nu har jag öst ur mig lite galla så nu ska jag ta tag i dammsugningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback