11 månader

Ja i går fyllde vår lilla tös 1 månader. Tänk snart är det 1-årskalas vilket kommer att firas i Danmark.

Hanna 11 månader

Jonathan 11 månader

Så vad kan den lilla donnan nu då? Ja i förrgår lärde hon sig att klappa händerna och hon går utmed möbler nu och kan stå själv uppemot en minut innan hon sätter sig. Hon är dessutom ganska duktig på att resa sig och ställa sig upp på golvet utan något att hålla sig i. Hon har nu tre tänder, två därnere och 1 uppe samt tre till på gång uppe tror jag. Hon kan också säga mamma.
När Jonathan var lika gammal som Hanna är idag så tog han sina allra första steg och vi tror inte att det är så långt borta på Hanna heller.
Igår hade vi utedag på Tallkotten och då var vi där och målade lite samt fixade någon leksak som hade gått sönder och så vidare och sedan avslutades det med korvgrillning. Efter det åkte vi hem och slängde i oss lite lunch och sedan in till Lyckeby för att köpa fler plintar till trädäcket som Flemming håller på med och så var jag och köpte en holk till mina nymfkakaduor. De har nämligen lagt ägg på golvet i huset och till min förvåning lyckats kläcka fram en unge men den klarade sig inte. Jag visade ungen för Jonathan och han var så fascinerad att jag bestämde mig för att ge fåglarna en ärlig chans att kläcka fram någon unge. Så holken kommer att sättas upp senare under maj troligen.
På kvällen höll Flemming och jag på ute i trädgården tills det blev för mörkt. Jag har börjat riva bort kaprifol och döda grenar ur syrenbuskarna i hörnan av trädgården och Flemming håller som sagt på med trädäcket. Dessa aktiviteter kommer troligen att upprepas nu i kväll.

Jag och barnen har idag varit ute hos Jonathans kompis Neo och hans mamma Ami. Vi gick en riktigt långpromenad med fikapaus på förmiddagen och så blev vi bjudna på lite lunch och kaffe sedan. Det var jättetrevligt och barnen lekte bra ihop. Det är så roligt att höra Neo och Jonathan nu för de börjar kunna föra lite samtal med varandra. Det är skönt också när de kommer så bra överens.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback