Vildsvin

Folk som inte gillar jaktbilder kan sluta läsa här idag för nu kommer jag att publicera en bild på maken och det första vildsvinet som han har skjutit. Hunden på bilden heter Emil och tillhör en av karlarna i jaktlaget.




Bilden är väl kanske främst riktade till svärmor som tydligen också har sysslat med jakt. Hmm jag undrar om den genen kommer att gå i arv även till våra barn? Ja jag har ju inget emot att man jagar, jag förstår ju att man måste hålla efter exempelvis rådjursstammen och så är det ju bra kött också. Men jag skulle aldrig klara att skjuta ett djur själv. Jag skulle hellre gå ut i skogen beväpnad med en kamera ;-)Observera att det inte är jag som har tagit bilden. Som icke jaktintresserad kan jag ju inte riktigt heller förstå att man vill föreviga sig på bild med ett dött svin, men visst vi har ju alla våra intressen ;-)

Vad har hänt idag då...ja det vanliga promenad, städning, matlagning, lek med barnen och Flemming har satt upp taklisterna här i köket och vardagsrummet. Det är ju bara 1½ år sedan vi renoverade så nu var det hög tid att få upp dem. Men jag ska inte klaga för jag har tummen mitt i hand när det gäller sånt.
Nu blir det väl sängen här. Vi är båda lite slitna eftersom fröken Krogh envisas med att vakna innan kl 4 och vägra somna om.

Kommentarer
Postat av: Violas mamma

Åh, jag är så van vid sådana bilder, men tycker nog han kunde sett lite mer nöjd ut!



Jag vet inte om du någonsin hört om pappas hus? Han hade mängder med sådana bilder på sig själv uppförstorade och ja sedan ett gäng uppstoppade exotiska djur. Inte min inredningsmak om man säger så, men men.

Hans nuvarande har väl skurit ner på fotona så nu är det bara gasellhuvuden och buffelhuvud över soffan och sedan horn i hans arbetsrum. Jag minns som liten att jag var väldigt rädd för djurhuvuden. Jag fick för mig att de skulle hoppa ur väggen när jag var liten. Haha!



Men som sagt, vi har alla olika intressen! Det var trevligt när vi sågs igår!

Ha det gott!

2009-03-01 @ 20:50:13
Postat av: Fia

Nej fy vad otäckt. Usch vad stora dom är. Hoppas verkligen att jag slipper stöta på en sån i skogen :)!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback