Påverkade av sommartiden?

Vad sjutton det tog åt barnen ikväll vid läggdags vet jag inte. Jonathan har inte sovit middag alls och satt och gäspade vid middagen och Hanna vaknade från sin eftermiddagslur vid kl 14 så vanligtvis brukar de vara trötta vid kl 18.30. Men inte idag inte. De röjde runt ganska ordentligt på rummet och det hela slutade med att Hanna kräktes ner sin säng i två omgångar. Men jag tror inte att det är magsjuka utan hon åt nog bara lite för mycket. Imorgon kommer vi nog dock att flytta tillbaka Jonathans säng in på lekrummet för de verkar störa varandra lite för mycket på nätterna. Om nu inte Jonathan skulle prostera alltför mycket förstås.

På öppna förskolan idag hann jag knappt sätta ner Hanna förrän Jonathan ville att jag skulle bygga en koja och några av kompisarna var ju inte sena att hänga på. Fast jag tröttnade i ärlighetens namn när Jonathan och en jämnårig kamrat förstörde kojan fortare än jag hann bygga. Hanna hon roade sig precis som sist på egen hand och även om hon verkligen kan konsten att bara stirra på folk utan en tillstymmelse till dragning på munnen så tykänns hon i alla fall inte utan kröp iväg in i ett rum där en invandrarfamilj höll till och de började leka lite med henne och ta upp henne i knät. Å Hanna bara stirrar allvarligt på dem.

Idag har jag blivit uppringd för en anställningsintervju för semestervikariat inom äldrevården så det ska jag roa mig med på onsdag. Ännu roligare hade det varit om de hade ringt om lärarjobbet jag sökte för ett tag sedan men sista ansökningsdag är den 30/4 så jag förväntar mig inte att höra något förrän tidigast i maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback