Kräksjuka igen

I går kväll vaknade Jonathan vid 21 och klagade över ont i magen. Ett par timmar senare kom den första kräkningen och ytterligare en timmer senare lite till. Klockan 02 somnade han äntligen om igen och då hade han istället klagat över hunger och druckit ett glas vatten. Han vaknade igen strax efter 7 och var pigg som en lärka och åt frukost med god aptit. Men den frukosten har jag precis torkat upp från köksgolvet så det är nog tyvärr så att vi har drabbats av kräksjuka igen :-( Han är dessutom ganska dålig i magen med racerbajs så nu gäller det att få i honom vätska så att det inte blir som förra gången och vi hamnar på sjukhus igen med ett uttorkat barn.

Denna sketans kräksjuka verkar fortfarande härja vilt då man hör om många som åker på den. Jag kan bara hålla tummarna för att vi andra inte ska drabbas men det är väl bara korkat att tro att vi ska slippa. Men nu används handspriten flitigt kan jag ju meddela. Tyvärr måste jag nu också ringa runt och ställa in träffen med föräldragruppen som vi skulle ha här imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback