Jonathans nya kläder

Idag skulle vi egentligen har fått besök av godingarna Anna och Maja men eftersom stackars lilla Maja hade hostat sig igenom natten och hennes föräldrar hade sovit i skift så blev besöket inställt, vilket jag ju kan förstå. Själva fick vi väl 5 timmars sammanhängande sömn i natt. Hanna var så orolig och skulle absolut inte sova när vi skulle lägga Jonathan i går kväll så han fick lägga sig inne i vår säng och med tanke på att han håller på att få två nya kindtänder i överkäken vilket han verkar vara lite besvärad av så bestämde vi oss för att han fick ligga kvar därinne. Lagom till vi gick och la oss efter finalen i Let's Dance så började Hanna krångla igen och en flaska välling funkade inte så vid midnatt kom även hon in i vår säng. Sen tyckte juvelerna att det var dags att stiga upp kl 05.00. Vad har jag gjort för att få så morgontidiga barn?? :D

Jonathan har varit väldigt gnällig idag men som sagt vi tror det beror på tänderna. Fast när han fick följa med mig till Lyckeby och Nättraby för att inhandla lite kläder så var han hur trevlig som helst att ha med sig. Vi begav oss till second handbutiken för barnkläder i Nättraby (
Ella och Piipens Skattkammare) där vi hittade en kortärmad skjorta, 3 tröjor, 1 par byxor, 1 sommarjacka och 1 fleecejacka för det trevliga priset av 260 kr. Dit kommer vi åka fler gånger. Tyvärr var det lite dåligt med byxor till honom där idag och det är väl det som han behöver mest nu. Vår son på 2½ år drar kläder i storlek 4-5 år! Undrar om han ska bli lika lång som sin kusin Benjamin (som är 198 cm lång om jag inte minns fel)?

Annars så har det väl inte hänt så mycket spännande idag, eller jo förresten med makens hjälp så hittade jag 1000kr som jag inte visste att jag hade i en skrivbordslåda. De måste komma från dagarna då man hade lite mer pengar att röra sig med för jag hade fullständigt glömt bort att jag hade dem. Men de sitter ju fint inför den stundande Danmarksresan :D

Här kommer ett foto som maken tog när han var i Ålesund i Norge i början av veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback