Helt klart skillnad

När jag kom bort till Tallkotten idag så satt de precis och åt frukt och när jag kom in så ville nästan alla barnen vara med och berätta om dagens stora händelse. Brandlarmet hade nämligen gått av någon okänd anledning och strax därefter kom ju branbilen och brandmännen och alla barnen och dagbarnvårdarna fick snällt stå kvar ute i kylan och vänta tills dess att branmännen noggrannt hade gått igenom hela lokalen och letat efter en eventuell brand. Men de hittade ingenting så till slut fick allihop gå in igen. Jonathan var väl lite bekymrad över larmet, han är ju lite känslig när det gäller starka ljud och vill gärna få bekräftat att de inte är något farligt.

Det har helt klart varit en mycket lugnare, men samtidigt piggare pojke idag. Han har testat mig så att jag nästan har blivit galen men det har inte varit det där tjuriga, griniga och vill inte hela tiden. Så än så länge är bytet av tider bara positivt.

I övrigt har vi hållt oss inne idag. Det har varit väldigt blåsigt och även om det inte har varit kallt så var vinden kall. Vi gick en runda till affären efter lunch men det räckte. Jag fick kämpa med vagnen bitvis i den starka motvinden. I eftermiddags "slängde" jag barnen i badet och det tycker de alltid är lika roligt.
Hanna har kämpat som en tok idag och försökt ställa sig upp mot det mesta och ett par gånger har hon faktiskt lyckats också.
Jag blev förresten tillfrågad på Tallkotten idag om Flemming pratar danska med barnen och det gör han ju, förutom när han glömmer sig, och han försöker alltid läsa sagorna på danska. Så då undrade de om vi var intresserade av det här med hemspråksundervisning och det är vi absolut. Det är ju inte fel att få lite hjälp med att lära dem danska och nu höll man på och funderade på att införa det redan på förskolenivå så vi får väl se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback