Egna ägg?

Eftersom vår äggkonsumtion är så hög numera så verkar det som om mina nymfparakiter har bestämt sig för att hjälpa till lite:

Ett normalstort hönsägg och ett nymfparakitägg

Jag har hittat 3 stycken ägg i fågelhuset nu. Synd bara att det blir så himla små ägg
Wink. Tycker att det är lite för kallt ute för att de ska få häcka än, men de verkar vara av en helt annan åsikt. Fast eftersom jag inte har någon holk åt dem så är det ingen som ligger och ruvar på äggen så det lär inte bli några ungar ändå. Jag tror inte heller att jag kommer att ge dem någon holk för jag är inte så sugen på fler nymfparakiter då de låter lite för mycket för att ha i friluftsvoljär i ett bostadsområde.
Nu är det strax slut på friden för nu är sopbilen på ingång och då lär väl inte barnen sova mer med tanke på att de ligger ute i vagnen och sover. Jaja vi ska nog till öppna förskolan snart ändå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback