Dagens föreställning

Nu har den minsta halvan av den Kroghska cirkusen lagt sig för natten och det dröjer väl som vanligt inte så länge förrän hela cirkusen stänger för natten, fast vi hade väl tänkt titta på finalen av melodiparodin först.
Vad har då dagens föreställning inneburit? Ja vi har hunnit med två promenader, Flemming har spikat upp lister och börjat fixa till hålet i hallen som en gång var ett dörrhål och vi har börjat vårröja lite i trädgården. Jag har tänkt gräva mig ett trädgårdsland i år nedanför hundgården. Det här är en bit av trädgården som har använts som en gigantisk kompost och lite annan bråte och där har jag nu börjat röja och Flemming började kratta gräsmattan medan Hanna gungade och Jonathan pysslade med sitt. Hanna är precis lika glad för att gunga som storebror och allra roligast är det när storebror puttar på, då skrattar hon så att hon nästan kiknar.

Igår blev det nästan två kryss i taket. För det första så fick jag faktiskt Hanna till att somna om efter ett blöjbyte och en flaska välling vid kl 02. Hon sov ända till kl 05 så det blev ju nästan sovmorgon ;-). Det andra krysset kom när jag frågade Jonathan på öppna förskolan om vi skulle gå hem och han faktiskt ville det. Det hör inte till vanligheterna men då hade han ju varit på Tallkotten sedan 06.30 så han hade väl fått så det räckte den dagen.

Nu ska jag sätta mig ner och förhoppningsvis skriva ihop en riktigt bra jobbansökan. Det är j inte så lätt alla gånger att försöka "sälja" sig själv och tala om hur bra man är på alla vis. Vilka är egentligen mina starka sidor?? Hittade ett jobb idag som jag väldigt gärna vill ha så håll tummarna för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback