Trötta barn

Jag började jobba klockan 7 idag och gick till 16 så Flemming var hemma lite längre på morgonen och lämnade barnen på dagis vid kl 11 och så hämtade jag när jag slutade. Det var två riktigt trötta barn som jag hämtade hem. De var så trötta att de knappt orkade äta middag innan de gick och lade sig vid kl 18.15. Jag antar att det till största delen beror på att de inte är vana att vara så länge på dagis än men det lär de väl vänja sig vid. Sen är det ju ganska varierande tider som de kommer att vara där men i genomsnitt tror jag att det nu under sommaren kommer att vara någonstans mellan 17-25 timmar. Jonathan lade sig i soffan för att titta på barnprogrammen på TV men efter några minuter såg det ut så här:


På jobbet idag fick jag frågan om hur jag tyckte det var att jobba inom äldrevården varpå jag svarade att jag tyckte att det var jätteroligt vilket jag faktiskt tycker. Den som ställde frågan svarade då att det märks att jag tycker det och sånt är ju alltid trevligt att höra.

Nu väntar en gigantisk hög med tvätt på att vikas. Imorgon är vi lediga och då blir det ett besök hos kusinerna Jonna och Hugo.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Där du jobbar nu är det bästa stället på hela distriktet tycker jag. Kul att du trivs

2009-06-23 @ 09:58:53
Postat av: Krogh

Tessan:

Ja mottagandet har verkligen varit bra och det har jag sagt till dem också. Sen är det ju trevligt när man ser fram emot att få gå till jobbet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback