Nakenbadare

Stackars lilla Hanna har dragits med feber idag men hon har legat på 39.2 under dagen och ikväll på 39.0. Meningen var ju att vi skulle åka upp till syrran idag så jag ringde henne och frågade vad hon tyckte och för henne var det okej att vi kom trots att Hanna hade feber. Och för Hannas del tror jag inte att det spelade någon större roll om hon tog det lugnt här eller hemma hos Jennie så vi körde dit.
 Det är så trevligt att se hur fint Hugo och Jonathan leker tillsammans och hur roligt de har. Även Jonna var med och lekte lite. Det  blev även lite bad i poolen för pojkarna men det blev inga foton tagna för nakenbilder lämpar sig inte för bloggen ;) Det var några trevliga timmar som spenderades där innan vi styrde kosan hemåt igen.

I eftermiddags var jag sedan och gjorde en synundersökning, vilket jag inte har gjort på sju år nu så det var hög tid. Min syn hade försämrats litegrann på högra ögat medan det vänstra var oförändrat. Nya bågar har nu provats ut och de hade ett bra erbjudande så det blev även ett par solglasögon med min styrka. Allt för strax under 1600 kr vilket jag tycker är helt ok.

Ikväll ringde Flemmings pappa Svend och de pratade på en lång stund. Flemming uppskattade det telefonstamtalet mycket och jag är så glad för deras skull att de har fått kontakt igen.

Nu ska jag titta på Morden i Midsomer. Jag gillar inte att läsa deckare men engelska deckare ser jag gärna på TV. Jag tittar nog lika mycket för miljöerna och de vackra husen. Jag gillar verkligen den engelska landsbygden då det var landsbygden som jag bodde på under de 13 månader som jag jobbade i England för många år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback