Midsommar

Midsommarafton igår innebar inget särskilt firande för vår del i år eftersom jag skulle jobba på eftermiddagen/kvällen. Istället blev det en promenad med hundarna på förmiddagen och sedan fortsatte Flemming med altanen och jag gjorde väl lite nytta här inne. Ungarna var inte på sitt allra bästa solskenshumör kan jag inte påstå utan det var mycket tårar och ilska från deras sida. Hanna blir så fruktansvärt arg när saker och ting inte går som hon vill och Jonathan är inne i en period av vill ha /vill inte ha alltifrån sparkcykel till pappa och så vidare. Så jag tyckte väl nästan lite synd om Flemming som skulle vara själv hemma med dem och njöt av att jag skulle få gå och jobba.

Som tur var så var de flesta pensionärerna på betydligt bättre humör. Jag tycker verkligen att det är ett roligt jobb och extra roligt blir det när pensionärer som annars har svårt för vikarier efter bara ett par dagar verkar ha accepterat mig :)

Vid kl 21 när jag slutade så cyklade jag sakta hemåt och njöt av den friska luften och dofterna av grillat som nådde min näsa. Lite här och var hörde man folk i trädgårdarna. De skrattade och spelade spel och på nåt ställe spelades det musik på hög volym. Även om det inte var så varmt igår så hade vi i alla fall tur med vädret för idag har det varit riktigt skitväder. Det har regnat och nästan haglat om vartannat och däremellan har solen lyst lite också.


Hanna har gått mestadels av tiden idag, det är inte mycket vi har sett henne krypa. Det är stor skillnad mot bara för en vecka sedan.
Flemming och jag har avnjutit middagen på tu man hand och den avrundades med hemmagjord gräddkolaglass som satt som en smäck i volangerna ;). Lite ogräsresning har jag också hunnit med, men nu blir det nog en stund framför TV:n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback