Jullans bravader

Varför måste våra barn envisas med att vakna kl 5 på morgnarna, eller helst ännu tidigare? Som regel så har de inte sovit riktigt färdigt så dags och jag har definitivt inte gjort det. Idag var det väldigt segt att stiga upp. Hanna gnuggade sig i ögonen redan 06.30 igen så jag drog en rövare och gick och lade henne igen och till min stora förvåning så somnade flickebarnet igen.

I lördags vankades det alltså kalas för Hanna och Lillie. Vi hann med ett besök på IKEA först där det bland annat inhandlades ramar till förstoringarna av ett par foton på barnen som jag har tagit. Men hu vad mycket folk det var där, vilket man egentligen hade kunnat räkna ut med baken eftersom vädret var lite tråkigt och det var lördag. Sen bar det av ut till Lille där logen röjdes och sedan in med bord och stolar där så satt vi skyddade från vädret. Men vi hade faktiskt en väldigt tur med vädret. Det kom bara några få stänk. God mat och dryck och trevligt sällskap gjorde det hela till en angenäm eftermiddag och kväll. Jonathan lekte och hade väldigt roligt med kusin Hugo men även morbröderna. Kusin Hugo hade helt klart coolaste frisyren:



Hanna övar på att gå

Jullan (Flemmings ena hund) har varit hos extrahusse Johnny i helgen. Igår skulle en bekant till honom slå gräs på ett fält och fick då syn på en rådjursget som stog i kanten av fältet. Genast misstänkte han ju då att det kanske fanns ett kid någonstans i gräset på fältet så han gick över och kontrollerade hela fältet men hittade inget kid. Då hade Johnny låtit Jullan söka av fältet och hon hade lyckats hitta två små kid som var så nya att de inte ens kunde stå upp. De låg väldigt väl gömda i gräset och hade det inte varit för Jullan så hade det blivit slarvsylta av dem. Nu kunde Johnny och hans bekant bära undan dem till kanten av fältet istället. Men det är många kid som inte har den turen utan får sätta livet till när gräset ska slås. De ligger ju så väl gömda att de inte syns. Egentligen kanske det skulle ha funnits tillgång till upptränade hundar som kunde söka av fälten innan gräset slås så skulle man kunna rädda en hel del kid.

I övrigt hade vi en lugn dag hemma igår. Alla de nya fönstrena är nu isatta på altanen och det återstår att fixa till runt dem. Till helgen kommer nog också trappan att bli färdig så snart så är det klart och då väntar väl klippning av häcken och annat arbete i trädgården.

Idag ska barnen vara på dagis 9.30-13.30. Hanna inskolas ju fortfarande och jag är ledig från jobbet så jag kommer faktiskt att få 4 timmar utan barn idag vilket jag ser fram emot. Fick lite pengar av mormor och morfar i helgen så jag ska faktiskt åka in till stan och köpa mig ett par byxor och ett par skor att jobba i tänkte jag. Sen finns det ju tusen andra saker jag skulle vilja hinna med också men vi får se vad som hinns med.

Kommentarer
Postat av: Nicole

Jisses vad tiden försvinner när man jobbar, nu har jag avklarat en bredvidgång som var igår och en introduktionsutbildning idag. Nu är det jobb imorgon och torsdag. Det är verkligen roligt om än lite förvirrande i början ;-) Vad kul att Hanna börjat på dagis, tiden går så fort! Vad duktig den lilla damen är som övar på gåendet. Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon väntar en lång dag 07.30-12.00 och sen 16.30-21.00.

2009-06-16 @ 20:55:19
Postat av: Krogh

Nicole:

Ja visst är det roligt men mycket att föröska få in i skallen. Även jag jobbar på torsdag men även fredag. Jobbade ihop med din kompis Hanna idag :)

Postat av: Anonym

Vad duktig Jullan är! /Emmerly

2009-06-17 @ 22:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback