Jordgubbar, båtar och glass

I förmiddags begav jag mig upp till Torsås för att i sällskap med mina föräldrar och en vän till dem plocka lite jordgubbar. Jordgubbarna var väl inte så värst stora men de 11 liter som jag hade med mig hem gick ganska fort att plocka. Tror att det tog 45 minuter ungefär. Nu är de rensade och klara och stoppade i frysen för att bli till en och annan paj eller glass i vinter.

När jag kom hem åt vi lite mat och så åkte vi in till Karlskrona med barnen för att titta lite på båtarna. Det var veteranbåtsdagen idag men de båtarna såg vi inte så mycket av eftersom vi inte hade lust att betala 80kr per person för att komma in på Stumholmen. Istället styrde vi kosan mot Glassiären där vi intog årets första, gigantiska glass. Jag kan nog konstatera att det finns två skäl till att nöja sig med två kulor där och det är att dels så smälter glassen så otroligt fort att man måste kasta i sig den innan den rinner bort och hinner på det viset inte njuta av glassen. För det andra så blev jag så mätt att jag inte var ett dugg hungrig tre-fyra timmar senare när det var dags för middag. Men gott var det även om det inte blir fler sådana glassar i sommar. Jag gör hellre glassen själv hemma så att jag slipper de tillsatser som finns i industritillverkad glass.




Den här dagen har verkligen gått i ett kör så nu när jag satte mig ner känner jag att jag är rätt så trött.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Flemming har det inte lätt med glassarna, det ser jag på bilden!;-) Hoppas nu du och din mor får fina lupiner i trädgåren! Nu har jag kommit igång och blogga!:-) http://landerc.blogspot.com/



Ha det bra!

2009-06-29 @ 21:35:25
Postat av: Tessan

Tack för en trevlig jobbdag igår. Hoppas det blir fler gånger.

2009-06-30 @ 19:31:00
Postat av: Krogh

Tessan!

Tack själv! Jag håller med om att det var trevligt och nu glömmer vi inte flaskan va ;D

2009-06-30 @ 21:38:35
URL: http://krogh.blogg.se/
Postat av: Tessan

haha nä det gör vi inte, det blir betydligt mkt trevligare med flaskan. Igår var jag beredd med den redan i dörrhålet, ville inte missa det så att säga;)

2009-07-01 @ 10:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback