Inskolningsstart

Idag var det så dags för lilla fröken Krogh att börja skolas in på förskolan. Första dagen gick jättebra trots att hon är väldigt mammig och grinig. Men dagmamman tog henne och Hanna satt länge i hennes knä och pratade lite och sen satt hon i knät på en av de andra dagmammorna också.
Jag blev utsedd till lektant för några av de andra barnen och Jonathan under tiden.
Idag var det också terminsavslutning för öppna förskolan och det blåstes ballonger för glatta livet. Sen sjöngs det ett par sånger men barnen var alldeles för uppspelta över ballongerna för att kunna sitta stilla så det vankades ganska snart varsin glass och så kex och saft på det. Hanna fick dock nöja sig med lite banan. Men sen roade hon sig på egen hand och struntade fullständigt i vart jag var.

När vi sen begav oss hemåt så somnade båda barnen som klubbade sälar i vagnen. Det började regna när vi gick hem men de sov lika gott för det under regnskyddet.

I eftermiddag har Hanna gått ganska mycket på egen hand och inte bara emellan oss. Så nu hoppas vi verkligen att hon fortsätter att öva. Det är mycket som blir lättare när hon kan gå själv.

Flemming stack precis iväg till gymmet och jag ska roa mig med en enorm hög med ren tvätt som ska vikas.

Kommentarer
Postat av: Helené

Skönt att inskolningen började bra! Hoppas det fortsätter på samma sätt!

2009-06-08 @ 20:36:32
Postat av: Krogh

Helené:

Ja det hoppas vi också, men jag går in med tron att det kommer att gå bra också, det tror jag är ganska viktigt eftersom jag tror att ungarna känner av om man själv är rätt anti dagis.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback