Går allt mer

Igår var det min första riktiga dag på jobbet då jag faktiskt skulle ersätta någon annan. På morgonen blev jag och en annan sommarvikarie, som gick bredvid under dagen, ombedda att få upp en av de boende ur sängen och göra iordning henne. Vi var ju en aningens tafatta kan man säga och vissa moment fick göras om ett par gånger men damen kom till slut ut till frukostbordet tvättad och påklädd och med tänderna i munnen. Den personal som jag har jobbat ihop med hitintills har alla varit väldigt trevliga och fullt förstående för att det är mycket som man är osäker på så här i början.

Idag har jag varit på introduktion till modern förflyttningsteknik och insett att jag använder min kropp lite fel vid lyft och annat men attans vad svårt det är att lära om. Men lära om ska jag verkligen försöka göra för det blir båda lättare att lyfta och vända de boende och man spar sin kropp om man gör det på rätt sätt.
Hanna och Jonathan har idag varit på dagis i 5½ timme vilket är mer än vad Jonathan har varit innan och det märks på dem att de är trötta för de är lite gnälliga här. Så i eftermiddags satte vi oss i bilen och körde in till Leksakshuset och köpte en trehjulig sparkcykel till Jonathan som han blev väldigt glad för.
Tidigare i veckan var jag och köpte Hannas födelsedagspresent från morföräldrar och morbröder och moster. Det blev ett lekkök eller vad de nu heter. I vilket fall som så  pysslar hon och Jonathan  en hel del med det. Hanna går nu allt oftare och idag kom hon plötsligt ut från Jonathans rum sittandes på en bobby-car och hon sparkade sig fram så fint med den och kunde till och med styra lite. Lära-gå-vagnen har hon också börjat kunna styra lite men framför allt lyfta om den inte kör dit hon vill.

Nä nu kallar tvätthögen på mig. Tyvärr är det alltför få timmar på varje dygn så man hinner ju inte hälften av det man skulle vilja. Imorgon är det jobb hela dagen som gäller så snart är det väl dags att gå och lägga sig också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback