Danmarksresan, onsdag 3/6

När frukosten var avklarad denna morgon tog vi avsked av farmor och farfar och kl 09.00 styrde vi så åter kosan mot Sverige. Vid kl 13 ungefär gjorde vi stopp för lunch och för alla er föräldrar som har IKEAs Antilopstol så kan vi tipsa om att man inte alltid behöver använda benen på den:




Vid Stora Bältsbron ligger det en fyr som jag tycker är så väldigt vacker så jag testade att fotografera den genom bilrutan när vi körde förbi och bilderna blev ganska okej faktiskt. Vädret var lite disigt och regnigt just där dock.

Här med högdelen på bron i bakgrunden.

Är det inte en vacker fyr?

Den här vägen körde vi upp till Helsingör istället för över Öresundsbron eftersom vi hade lovat Jonathan att vi skulle åka båt. Han höll sig vaken till vi var bara ett par mil från färjan men då var vi faktiskt så elaka att vi väckte honom så fort han somnade. Överfarten till Helsingborg gick bra och Jonathan tyckte att det var spännande att åka färjabåt som han kallade den för. Kl 17.40 var vi så hemma här igen och jag är så imponerad över barnen som var så duktiga. Visst, lite smågnäll blir det ju alltid men inte så att vi behövde göra några långa stopp för att rasta av dem.

Väl hemma lastade vi ur bilen, åt lite mat och så körde jag upp till mina föräldrar och hämta hem mina hundar och när jag kom tillbaka så nattade vi barnen och så for Flemming iväg och lämnade tillbaka hyrbilen. Han tyckte att det var väldigt obehagligt att sätta sig i sin egen gamla bil efter att ha kört så långt med en ganska mycket nyare bil. Innan klockan var alltför mycket så kraschade även cirkusledningen i sängen. Det var ganska skönt att få lägga sig i sin egen säng igen. Men så är det ju alltid. Det är jättetrevligt att resa bort och vi har haft det så bra och det är alltid lite sorgligt att resa hem igen. Men det är också samtidigt skönt att komma hem till vardagen och sitt eget hem igen. Men nu är det ju inte mer än 6 månader tills vi träffas nästa gång och jag ser riktigt mycket fram emot att fira en dansk jul i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback