Bredvidgången avklarad

Nu har jag klarat av mina två dagar med bredvidgång på de två avdelningarna som jag ska jobba i sommar. Att jobba på ett äldreboende är otroligt roligt, men också tankeväckande och lite tragiskt. Onekligen funderar man ju lite på hur man själv och ens egna föräldrar kommer att bli när man kommer upp i den åldern. Det är så många olika människoöden som samlas på ett äldreboende och det är ibland tragiskt att se hur de äldre går i barndom igen och beter sig som femåringar ungefär. Men tar man det för vad det är så är det också väldigt roligt. Man får många goda skratt om dagarna och de är härliga de boende. Personalen som jag har träffat de här två dagarna verkar också väldigt trevliga och de verkar tycka om sitt jobb och det är ju ett väldigt viktigt jobb.
Det är mycket man försöker få in i skallen när man går bredvid och efter att ha jobbat 21 timmar på två dagar så var jag helt slut igår kväll när jag kom hem så jag somnade ganska omgående.

Hannas inskolning fortsätter att gå jättebra. Nu har hon lämnats där tre dagar och det fungerar alldeles utmärkt. Idag fick de lunch där också och hon hade bara suttit och gapat och ätit två portioner. När jag kom för att hämta henne sa en av dagmammorna - vilken härlig unge det är. Hmm, jag tror att den goda tvillingsystern bor på dagis och så får vi med oss den onda gnälliga systern hem ;) Men hellre att de uppför sig när de är borta i alla fall även om det är rätt påfrestande när de gnäller större delen av dagen.

Jonathan var så trött i eftermiddag att han somnade i soffan vid kl 16 och det gick inte att väcka honom förrän en stund senare när Flemming kom hem och hundarna skällde som galningar. Fast jag förstår honom för jag hade lätt kunnat somna på soffan i eftermiddag jag också.


Imorgon blir det kalas för Hanna och min farmors syster som också har fyllt år nu i juni och så blir det ensväng till IKEA.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Ja det känns som ett virr varr såhär de första dagarna men hur det än är så reder man att. Ja vi kommer ju synas antingen på morronen eller kvällen. Jobbar du midsommar??

2009-06-14 @ 12:35:50
Postat av: Krogh

Tessan:

Jag jobbar 15-21 på midsommarafton. Du då?

Postat av: Tessan

Jamen då syns vi då. Jag går på torsdag kväll och jobbar 3 nätter så jag går av söndag morron

2009-06-14 @ 17:05:00
Postat av: Krogh

Tessan:

Ja det gör vi ju då, blir min första rapportering så känns ju bra att det är nån man känner ;D På torsdag jobbar jag 8-18 så jag missar lövmarknaden.

2009-06-14 @ 18:14:06
URL: http://krogh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback