Svettigt värre

Tänkte försöka uppdatera lite om vad som händer här. Den äckliga värme som vi har just nu tar ju knäcken på en. Jag har jobbat tre dagar på raken här nu och idag har jag gått 9 timmar så man känner sig lite mör i skallen kan jag väl erkänna.

I måndags när Flemming körde till jobbet och var mitt i en omkörning av en traktor small det plötsligt till i bilen och bakom honom kom det ett rökmoln så tjockt att han inte såg bakomvarande bil som också var mitt i en omkörning. Det flög också bitar ifrån bilen och det tog ett par minuter innan Flemming fattade vad som hade hänt. Det var ljuddämparen som hade exploderat under i bilen så kan man ju säga att det hörs när han är på ingång. Men det är ju bra för då hinner jag ju slänga ut älskaren
Wink 
När han sen hade varit inne och köpt en ny ljuddämpare så vägrar bilen starta så han fick gå in igen och köpa ett nytt batteri också. Fast nu tycker han att bilen går bättre än vad den har gjort på länge, jag förutom att den låter väldigt mycket då.

Igår började dagen med fruktansvärt gnälliga barn så det var tur att Johanna och Edwin kom och hälsade på och fick barnen att tänka på något annat. Det är ju lite roligt att se Jonathan när det kommer någon på besök för då ska han ju genast visa upp sina leksaker. Han försökte också få Edwin till att följa med in och hoppa studsmatta fast det tog en lite stund innan Edwin vågade följa med honom in. Sen lekte de och hade kul ihop och jag och Johanna fick lov at sitta ner lite och prata med varandra.

Idag har jag ju som sagt jobbat hela dagen och när Flemming kom och hämtade Hanna och Jonathan på dagis så ville Jonathan inte följa med honom hem. Nu under sommaren så är de på ett annat dagis eftersom de slår ihop de olika dagisen här i Jämjö när de flesta barnen har sommarlov. På det här nya dagiset så har de cyklar och vagnar och lite andra saker att leka med än vad de har i vanliga fall så Jonathan tycker det är jätteroligt där. Det är verklgien skönt att det fungerar så bra. På morgnarna är det bara att lämna dem där och de går glatt in till de andra barnen. Sen kommer det säkerligen att komma bakslag, men på det stora hela så verkar våra barn att trivas på dagis.
När jag gick ut till bilen efter att ha lämnat dem så kom tanken att oj, nu tillhör vi de arbetande småbarnsfamiljerna som får pussla ihop sin vardag kring lämningar och hämtningar och allt som måste göras i hemmet - hur gick det till egentligen, är jag verkligen tvåbarnsmor? Jag känner mig ju fortfarande som när man var 25 inombords. Om 7 år fyller jag 40...inte för att jag tycker att 40 är så gammalt men att jag skulle fylla 40 känns mycket mer avlägset och gammalt än vad 30 gjorde. Men men det är som sagt 7 år tills dess så jag behöver väl inte drabbas av någon 40-årskris riktigt än Very Happy

Men även om man är lite mör i skallen nu så tycker jag fortfarande att det är så himla roligt att få gå iväg och jobba och det känns redan tråkigt att vikariatet kommer att ta slut om lite drygt en månad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback