4H-gården, helg och bildregn

Just nu är jag hemma på rast från jobbet. Jobbar 10 timmar idag men det brukar gå rätt så fort. Flemming och Jonathan åkte precis bort till Tallkotten för att fixa lite med kabeltrumman som de har lyft in där och som ska förvandlas till lekstuga till barnen. Jag ska väl ta ett varv med dammsugaren och sedan gosa lite med Hanna för henne kommer jaginte se mer idag sen eftersom barnen  de sover när jag kommer hem. Men hu vilket gnälligt barn hon är idag.

I torsdags var syrran och jag med barnen på 4H-gården i Kalmar så att barnen fick leka lite på lekplatsen och sedan titta på djuren som finns där. Det finns kaniner, marsvin, grisar, änder, getter, höns och hästar.














Det var en trevlig tur som sedan avslutades med att Jonathan fick två par nya skor vilket han verkligen var i behov av.

I fredags var det jobb och dagis som gällde.
Igår var jag jag ledig och vi var hemma nästan hela dagen. Flemming klippte häcken och gräset och Hanna och jag var iväg och handlade  lite mat.
Hanna passade på att provköra Jonathan stora traktor. Hon var så stolt när hon hade lyckats klättra upp alldeles själv.


När Hanna hade lagt sig på kvällen så fick Jonathan hjälpa pappa med att grilla lite kött.


Jag tror att Flemming och Jonathan ska grilla några korvar ikväll också när Hanna har lagt sig och det kan ju vara skönt för Jonathan att få lite egen tid med pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback