Puh vilken helg

Nu äntligen är det dags för lite uppdatering om vad som händer här. Jag har jobbat hela helgen och inte orkat skriva någonting.

I fredags var vi i Rödeby och fikade med ett par av "nätmammorna" vilket var lika trevligt som vanligt även om mina barn helt plötsligt blev lite blyga och skulle sitta  i mitt knä båda två. Det var ju jag förstås inte så sugen på eftersom värmen var olidlig. När vi kom hem spolade jag upp lite vatten i deras badbalja ochså fick de bada lite i skuggan på trädäcket. Jag passade på att doppa fötterna lite i alla fall.


I lördags jobbade jag från kl 7 till 21 med 3½ timmars rast mitt på dagen så då passade jag på att köra in till Karlskrona och justera mina glasögon som bara gled ner och sedan var jag och tittade på Ally som hade blivit kastrerad. Ally är en welsh springer spaniel som vi har fött upp och hennes matte var på en kort semester i Köpenhamn så Ally var hos Monikas mamma och Monika ville att vi skulle titta på stygnen så att allt så bra ut. Det gjorde det och hunden var hur pigg som helst. Man kunde verkligen inte tro att hon var nyopererad. Jag hann hem och umgås med familjen en lite stund innan det var dags att jobba igen.

Igår jobbade jag 7-18 och från kl 13.30-17 är vi 2 personer på 16 boende som ska serveras kaffe och kvällsmat samt hjälpas på toalett och så vidare. Vi sprang som skållade råttor under de timmarna kan jag säga. Jag tror inte vi satt ner två minuter så jag var helt slut i går kväll när jag kom hem. Men det hjälpte föga för det vara bara att åka dit och börja jobba 6.45 till 15.45 idag. När det var dags att sluta för dagen var jag så trött att jag tog fel på klockan. När jag hade satt mig i bilen kastade jag en blick på klockan och såg att den var 14.48 varpå de stackars hjärncellerna fick rassla igång igen när jag insåg att jag visst hade försökt smita från jobbet en hel timme tidigare. Tur att jag inte hade hunnit hämta barnen ;)

I lördags morse upptäckte förresten Flemming när vi steg upp att han hade glömt sätta på Jonathan en blöja när han gick och lade sig. Men Jonathan var till vår förvåning faktiskt torr så han hade hållt sig hela natten.

Ikväll är Flemming och tränar och jag har roat mig med att skörda min dill och frysa in den. Det var på det berömda håret för den har nästan börjat gå i blom nu. Imorgon måste jag börja plocka in sockerärterna innan de blir för stora de också. Sen skulle jag vilja smita upp i skogen och se i fall jag hittar några blåbär.

Kommentarer
Postat av: Chri

Vilken söt liten balja. Perfekt, går inte sönder så lätt heller. Vi har ju en murabalja som barnen har ibland men du minns kanske vad som hände med Tuva och den. :-(



Min bloggs komenatarer är konstiga... Såg nyss när jag ver inne, din och en kommentar från en kompis. Men nu när jag skulle se dem igen stod det 0 kommentarer... Ja ja, antagligen handhavandefel från lilla mig... ;-) Lär mig väl. Vill så gärna lära mig hur man lägger in flera småbilder i ett inlägg. Sen att man klickar på bilderna så ser man dem större. Har letat och letat men vet banne mig inte om det går med blogspot.



Ha det bra!

Postat av: Chri

Försökte lägg in komm nyss och skickade mm men ser den inte... Irriterande. Lika så med min blogg. Såg din komm och en annan kompis, sedan när jag kollade en stund senare stod det 0 komm! :-(



Ha det bra!

2009-07-06 @ 23:16:04
URL: http://landerc.blogspot.som
Postat av: Krogh

Christina:

Hmm ja jag såg att kommentarerna försvann, men ibland stular bloggarna helt enkelt, det behöver inte vara du som gör fel.

2009-07-07 @ 09:44:16
URL: http://krogh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback