Nya glasögon

Vädret är fortsatt lika äckligt varmt. Jag mår inte särskilt bra när det är så här klibbigt även om det är härligt att solen skiner. Fast nu behöver vi verkligen lite regn här. Det hade tydligen regnat kraftigt i småland i går men allt vi fick var väl en åskknall och tre droppar regn i går kväll.
Så nu gäller det  att vattna mina odlingar ordentligt. Dillen är nog färdig att tas in och stoppas i frysen nu och de första små sockerärtsskidorna har börjat dyka upp.
Ungarna och jag var ute med hundarna och gick redan strax efter 7 i morse och redan då var det egentligen för varmt för hundarna att gå någon längre sträcka.

I förmiddags var vi sedan inne i Karlskrona och hämtade mina nya glasögon så nu ser jag äntligen ordentligt igen plus att jag har ett  par solglasögon med rätt styrka.

I eftermiddags fick vi sedan besök av Ami och Neo så grabbarna kunde busa lite. Sen kom Flemming hem med en liten pool som barnen kan ha uppe på trädäcket och plaska lite i när det är så varmt.

Idag fick jag också äntligen hem betyget för distanskursen som jag har läst nu under våren och det blev VG (väl godkänd) vilket var det högsta betyget man kunde få på den kursen så jag är väldigt nöjd.

Kommentarer
Postat av: Christina

Härligt med liten pool! Perfekt ha den på trädäcket också, mindre gräs och skit i då, med tanke på att barnen hoppar i och ur femtioelva ggr! ;-) Spännade, får se om man känner igen dig på gatan nästa gång jag ser dig då, nya glasögon och allt! Grattis till kursresultatet!

2009-07-02 @ 21:40:15
Postat av: Krogh

Christina:

Haha du kommer nog att känna igen mig, så stor skillnad är det inte på de nya och gamla glasögonen. Fast Hanna glodde lite misstänksamt på mig när jag fick på mig solglasögonen. Hon har aldrig sett mig i solglasögon.

Postat av: Ann

Hej Linda

Vi har lige siddet og tygget os igennem de sidste tre indlæg du har skrevet.

Det var vældig fornøjeigt at læse om jeres hverdag.

Her har vi heller ingen regn fået, vi har gået og vandet de 500 små fyrretræer vi har plantet i foråret, vi har kommet vand i tønder og dunke og kørt det ned på pick-uppen.Hvad mænd dog kan få kvinder til at hjælpe sig med.

2009-07-06 @ 16:59:36
URL: http://krogh.blogg.se/
Postat av: Ann

2009-07-06 @ 17:02:07
URL: http://krogh.blogg.se/
Postat av: Krogh

Hej Ann!

Vad trevligt att ni också läser vår blogg nu! Men vilket jobb det måsta vara att vattna alla de träden för hand. Då är ju mitt lilla trädgårdsland ingenting att vattne i jämförelse ;D

2009-07-06 @ 20:25:23
URL: http://krogh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback