Lite hjälp med röjning

I fredags kväll kom min lillebror Daniel ner och hjälpte oss med att röja slyet bakom vår tomt så att det skulle bli lättare att bära upp allt ris som vi bara har tippat över staketet. Flemming tände sedan grillen och när jag kom hem från jobbet vid 21 hade de ätit lite grillat kött och potatissallad. Tack Danne för hjälpen!

I lördags förmiddag kom så mina föräldrar ner i sällskap med sin ena labradorhane Lukas. Lukas är något mer förtjust i barn än vad våra egna hundar är så Jonathan fick klappa lite och leka med honom.


Efter en kopp kaffe och lite hallonpaj så började Flemming och pappa att släpa upp riset till vägen och mamma, barnen och jag åkte iväg en runda och kollade en loppmarknad och handlade lite mat. Under tiden vi var iväg så öppnade himlen sig i ett skyfall men de hann släpa upp allt riset i alla fall och köra iväg lite skräp till återvinningsstationen. Som tur var så slutade det regna en stund så vi hann grilla lite kött och korv och få lite mat i oss. Måltiden avslutades med hemgjord chokladglass och bananglass som satt som en smäck i volangerna. Tack mamma och pappa för hjälpen och sällskapet!

I söndags regnade det i stort sett hela dagen. Jonathan och jag var iväg och hämtade hem i liten undulathona vid namn Wilma. Hon har klarat första natten i voljären bra och nu väntar vi bara på att hon ska lära sig att använda inflygningshålet så att hon hittar ut från huset och ut i voljären så att vi kan titta lite närmre på henne. Men det kommer väl tids nog. De utav mina fåglar som har varit snabbast med att lära sig det är helt klart kakarikina och längst tid tog det för nymfparakiterna.

Imorse kom Jonathan in till oss vid kl 04 och sen sov han och vi inte mer eftersom jag var tvungen att stiga upp vid kl 5. Han var rätt så trött ikväll när de kom hem från dagis. Så pass att han nästan somnade vi matbordet.
Jag har ikväll plockat in och förvällt mer sockerärter. Nu blir det troligen inte så mycket mer ute i landet. Imorgon är det dags att skörda persiljan om vädret tillåter och jag orkar efter en arbetsdag på 9 timmar.

Kommentarer
Postat av: Nicole

Låter så GOTT! En glassmaskin borde man skaffa sig :-)

Postat av: Krogh

Nicole:

Jajamensan du det är inte alls fel det ;)

2009-07-22 @ 13:46:58
URL: http://krogh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback