Kattattack

I förmiddags när jag var ute med hundarna så såg jag vid ett ställe en katt som satt i vägkanten ett par meter från vagnen. Jag börjad korta kopplet på Ixa för att hon inte skulle lyckas trassla sig ur nosgrimman. Då går katten helt omotiverat till attack mot hundarna. Den klöser efter alla tre hundarna men främst Ixa och jag skriker, sparkar och slår med kopplena efter den men den bara fortsätter att klösa efter hundarna. Hade jag inte varit rädd om Ixa så hade jag faktiskt låtit henne ge sig på katten. Min fundering är bara hur en katt kan få för sig att omotiverat attackera 3 hundar? Det måste ha varit något fel i huvudet på den. Adrenalinnivån och ilskan var på topp kan jag säga efter det och det fick mig inte precis till att gilla katter mer. Jonathan lärde sig dessutom några fula ord som han upphetsat delgav sin far när vi kom hem ;)

Kommentarer
Postat av: Lisa och Ella

Fy sjutton för katter!!!!!! Hoppas värk och annat har släppt och att du mår bättre! Vad härligt att det känns bra att börja plugga till undersöterska! Som du säger jobb på lärafronten ser ju inte direkt ljust ut framöver, tyvärr.... Ha det bra ! kram Lisa och Ella


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback