Händer inte så mycket här

Den dåliga uppdateringen beror väl främst på att det inte händer så mycket när vi jobbar och sliter båda två och barnen är på dagis.
I tisdags var jag i allafall och pratade med studievägledaren på vuxenutbildningen så till hösten kommer jag att börja läsa till undersköterska till största delen på distans. Jag trivs med det jobbet också men känner att jag saknar en utbildning i bagaget och jag tror att det finns större chanser att få jobb som undersköterska än lärare de närmsta åren när det bara blir allt färre elever som börjar på gymnasiet.

I helgen som var fick jag helt plötsligt ont i varenda led i hela kroppen. Jag har inte en aning om varför men det mesta har försvunnit nu, det är bara fingrarna som forfarande ömmar litegrann. Kanske är det kroppen som är i chock över att jag har börjat jobba ;)

Jobbet går bra men ibland är man psykiskt slut efter en hel dag med mer eller mindre dementa människor.  Men trots att det blir psykiskt påfrestande ibland, särskilt när man själv är trött, så är det också otroligt roligt, man skrattar gott varje dag.

Imorgon kommer mina föräldrar hit och hjälper oss lite med barnpassning och röjning av allt ris som vi bara har tippat över staketet på baksidan ut på allmänningen som vi nu ska försöka röja upp. Mamma, barnen och jag ska även åka en tur till stan och gå på någon loppis och så ska jag hämta en undulat hos en arbetskamrat. Hon kan inte ha den kvar längre och jag har ju plats till den så då tar jag hand om den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback