Gräsänka ikväll

Idag skulle jag för första gången sedan mitt semestervikariat började få sluta redan kl 14.30. Annars har jag ju bara haft långa turer på 8,5 -10 timmar eller kvällsturen. Men just idag var det dags för en arbetsplatsträff som chefen tyckte att vi semestervikarier skulle vara med på. Nu var det intressant och vi semestervikarier fick också komma med synpunkter och det blev inte så sent som befarat utan det innebar bara en timmes längre arbetstid.
Men det var skönt det för det innebar att jag hann hämta barnen och handla ett par saker i lugn och ro innan jag var tvungen att börja laga middag. Så kl 18 hade vi ätit middag och barnen hade badat eftersom de var så smutsiga efter en dag på dagis. Nu sover de båda och jag ska njuta av lugnet här. Flemming är ute på kundmiddag och för min del blir det nog TV-soffan snart för att titta lite på Miss Marple. Jag ska bara ner och ladda tvättmaskinen först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback